Sofőr betegségek

Járművezetők egészségügyi kockázata, és rehabilitáció

Közismert, hogy a közúti járművezetők a legnagyobb kockázattal járó feladatot látják el, hiszen folyamatosan változó környezetben kell teljesíteniük, állandó vészhelyzet elkerülésre kell felkészülniük. Hibázás esetén magukban és másokban sérüléseket, károkat okozhatnak, a vagyoni károk mellett életveszélyt is okozhatnak, akár a szállítmány vagy az utasok is sérülhetnek. A felelősség tehát óriási, a szervezet viszont kopik.

Cégünk, a BioLabor Biofizikai- és Laboratóriumi Szolgáltatások Kft. itt elmagyarázza azokat az összefüggéseket, amelyek a folyamatos közúti közlekedésben résztvevők számára rejtett kockázatot jelentenek, és amelyek gondozásával a kárenyhítés nem csupán vagyoni elemekre terjed ki, hanem a sofőr szervezetének kopását is ellensúlyozza.

Be kell lássuk, hogy a közlekedésbiztonság főként technikai eszközöket jelent, műholdas követést, menettérképet, ellenőrző elektronikát, és az ágazat csak baleset esetén próbálja óvni a vezetőt. A teljesítménykényszer a személyt viszont nem segíti a képességei megtartásában, az egészsége fenntartásában, így a kockázat évről évre nő.

Biológiai kockázati tényezők

A járművezető folyamatosan ülő pozícióban van, állandóan mozgásban lévő ülésen. Bár az autógyárak igyekeznek kényelmes felületet kialakítani, az üléspozíció gyakorlatilag adott. A beesett testtartás, a hajlott hát, a nyak tartása már ismert panaszokat, meszesedést, porckorong deformációt, derékfájdalmat okoz, ezt különböző házi megoldásokkal próbálják a járművezetők gátolni. Fel kell hívnunk a figyelmet az üléspozícióval együttjáró egyéb összefüggésekre is, így megértik az emésztési panaszaik, fáradékonyságuk, stressztűrő képességük csökkenésének okait, a munkakörrel járó biológiai terheket, melyeket igyekszünk csökkenteni a szövődmények elkerülése érdekében.

A homorú háttartás és döntött ülőpozíció miatt a belsőszervek egymásra torlódnak, a gyomor és máj folyamatosan nyomás alatt tartják a beleket, azok pedig a húgyhólyagot, prosztatát, nemiszervet. Az ülő testtartás miatt a torlódott szervek fokozott nyomás alatt tartják a csípő környéki ütőereket és visszereket, ez az állandó terhelés rontja a teljes vérkeringést, a vérnyomást a szervezetben.

A rossz testtartás miatt a gerinc meghajlik, míg a hát oldalán feszül, addig a hasi oldalon torlódik. A szerveket az idegrendszerrel összekötő idegpályák állandó nyomás alatt vannak, azok csak korlátozottan tudnak információt szállítani a szervek állapotáról az agyba és onnan vissza. A nyirokvezetékek és nyirokcsomók gyakran fokozott nyomás alatt vannak, és a jellemző kevés folyadékivás miatt a nyirokrendszer még nehezebben tisztul. Egy ilyen testhelyzetben eltöltött hosszabb idő után nem csoda, ha az emésztés romlik, a vérnyomás nő, az idegrendszer leterhelt, a regeneráció csökkent.

A csökkent vérellátás befolyásolja a szervek tápanyagellátottságát, az immunfolyamatok rendes működését, a szervek inger és szabályzási folyamatainak összhangját az adott terhelt testszakaszon. Tipikus sofőr betegségként tartjuk nyilván így a reflux, a püffedés, a bélműködési zavarokat, az aranyér kialakulását, illetve a libidó zavarokat, potencia problémákat, valamint a prosztata panaszokat. E panaszok velejárója a közérzet romlása, lehangoltság, koncentráció zavar, kóros fáradékonyság és érzelmi zavarok megjelenése.

A formatervezők elvei megoszlanak, vannak akik egészségügyi okokból a szinte kényelmetlen, alig rugózó üléseket támogatják, míg az autóvásárló a kényelmes tévéfotelt várja el az új autójában. Abban viszont biztosak lehetünk, hogy az egészségügyi panaszok rontani fogják a közérzetet, befolyásolják az idegrendszer működését, növelni fogják a betegséggel együttjáró pszichés zavart, azaz a közlekedésbiztonság csökken, a kockázat nő.

A megoldás

Az előzőekből jól látható, hogy egy-egy panasz kialakulását okozhatja akár a munkavégzéssel együttjáró adott körülmény, mégis van mit tenni. Cégünk kialakított komplex kezelési csomagokat a járművezetők számára, mellyel a folyamatos terhelésből adódó egészségügyi és pszichés panaszok enyhíthetők, gyógyíthatók, a regenerációk javíthatók, így a szövődmények kockázata csökkenthető sofőrbetegség vélelme esetén.

Saját, több éves fejlesztésünk eredménye az EMOST™ orvosi eljárás, ami új módszer a XXI. századi orvostudományban, és új módszer a gyógyulásban.

Az általunk kialakított EMOST™ – Egészség MOST kúrák testreszabhatók, stádiumfüggők, kedvezőtlen mellékhatásuk nincs, a munkaalkalmasságot nem csökkentik, hanem javítják. Célunk, hogy a kiemelt kockázatú munkakörök számára idejében kínáljunk orvosi segítséget, hogy a munkaalkalmasságot és az életminőséget hosszú távon is képesek legyenek megtartani.

PDF: Feltárták a sofőrbetegségek okait (441) Rádió riport1: Sofőrbetegségek Info Rádió ripiort (280)

Tájékoztatás: elnevezések, a tartalom, illetve érdemi tartalomrész, üzleti célú másolása tilos, szerzői jogokat, jogszabályt sért!

Fel az oldal tetejére